♥ Hej hur mår du? ♥

Klättra upp till toppen

Det som håller motivationen uppe just nu är mitt nya träningschema. Vilket kommer ta mig från botten som sköldkörtel tryckt ner mig, hela vägen upp till toppen så jag kan göra mitt yttersta på danstävlingen den artonde april.
 
Detta är en plan som jag skapat för att tillslut orka att dansa full ut i nittio sekunder igen.
 
v.12 - Ska jag dansa fyrtiofem sekunder av min tävlingsdans
v.13 - sextio sekunder av dansen
v. 14 - sjuttiofem sekunder dans
v. 15 - ska jag kötta nittio sekunder dans igen
v. 16 - så ska jag försöka att dansa i 100 sekunder alltså längre än vad som är nödvändigt bara för att ha kraft till ännu mer dans
 
Stretcha ska jag göra varje tisdag, onsdag, varannan torsdag och varje söndag. Övningar jag ska använda är överspagat, sidspagat vilket medför en bättre kick åt sidan, mördarsplitt (splitt på rygg), vanlig splitt och alla sorts kickar.
 
Styrka är också något som är väldigt viktigt att träna, så här ser mitt schema ut för det:
 
Tisdag - rygg/mage 
Torsdag/söndag - ben/armar
 
Dessa kör jag då helt utanför dansen där vi också kör stretch och styrka. Men vill man bli ännu bättre så vill man!
 
 
Hur ser era träningscheman ut? XOXO
 

Postat av: Ida - foto & häst

låter superbra!! och de kommer säkert gå jättebra :D lycka til!!

Svar: taaack! :)
Alice Knutas

2015-03-21 @ 19:53:03
URL: http://idanilssonphoto.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaka?

Em@il: (visas bara för mig)

Blogg/hemsida:

Skriv:

Trackback